Direct contact? Bel: +31(0)35 - 524 22 44

HomeAutohoogwerkersRUTHMANN

RUTHMANN TB 270 Hybrid

Download pdf
Werkhoogte: 27,00 m
GVW: 3.500 kg

State-of-the-art hybride aandrijftechnologie in de RUTHMANN-wereld

Emissievrij, vrijwel stil, flexibel en zeer krachtig - dit zijn de kenmerken van RUTHMANN's hybride model, de TB 270 Hybrid. Met deze hoogwerker-versie speelt RUTHMANN in op de groeiende marktvraag naar vrachtwagenhoogwerkers met alternatieve (emissievrije) aandrijvingen.

De TB 270 Hybrid is vrijwel stil, maar ook CO2- en emissievrij en kan zo op de plaats van inzet worden gebruikt. Op deze manier is het mogelijk om werkopdrachten uit te voeren in binnensteden, voetgangerszones of woonwijken op een niet-kritische manier, b.v. vroeg in de ochtend of avond, zonder voorbijgangers en lokale bewoners te storen. Bovendien vormen emissievrije activiteiten in gesloten hallen helemaal geen probleem. Naast de bovengenoemde functies scoort de hybride versie ook hoog met de onveranderde goede prestatiekenmerken van de TB 270, d.w.z. een werkhoogte van 27 m, een zijbereik van 16,4 m en een werkgondel draagvermogen van 230 kg. Dit alles maakt de TB 270 Hybrid tot het perfecte milieuvriendelijke hulpmiddel voor een breed scala aan toepassingen, zoals schilderen, gevel- en gebouwreiniging, installatie of boomverzorging.

Werkhoogte: 27,00 m
Werkgondel draagvermogen: 230 kg
Transportlengte: 6,86 m
Vloerhoogte: 25,00 m
Zwenkbereik: 450°
Doorrijhoogte: 2,99 m
Zijdelings bereik: 16,40 m (last-, zwenkhoek en uitvoering afhankelijk)
GVW: 3.500 kg
Rijbewijs: B
Werkgondel oppervlak: 1,40 x 0,70 m
Toegestane scheefafstand: 5° (met aanpassing van het bereik)
Wielbasis chassis ≥: 3665 mm

En zo werkt het: een extra lithiumbatterijsysteem is naast de verbrandingsmotor van het chassis geïnstalleerd. Optioneel kan de besturingstechnologie zorgen voor een automatische omschakeling tussen de batterij en de verbrandingsmotor, zonder verlies van prestaties of snelheid in de batterijmodus.

Om het gewicht van het batterijpakket te compenseren, is de TB 270 Hybrid geïnstalleerd op een 3,5 t Mercedes Sprinter-chassis met GRP-RA-ophanging (= bladveren van met glasvezel versterkt kunststof) en een tank van 45 liter. Bovendien is de passagiersstoel verwijderd. Als de gebruiker een chassis met een groter laadvermogen van het voertuig of een passagiersstoel nodig heeft, is het natuurlijk mogelijk om het Mercedes Sprinter-chassis van 5 ton te gebruiken voor de installatie.

Of onze nieuwe prestatie modellen nu worden gemonteerd op een chassis van 3,5 t of een uit de 5 ton-klasse als een HV 5-versie, wij bieden een echte hybride aandrijving voor RUTHMANN-modellen. Optioneel kan deze tijdens het rijden worden opgeladen en worden gevoed via een kabelverbinding of met behulp van de batterijcapaciteit tijdens de hybride inzet van de TB 270.

Het gesprek over hulpbronnen, het verlagen van de vervuiling, dit zijn waarden waar we al jaren voor staan. Om zijn doelstellingen te bereiken, heeft het bedrijf zelfs een apart logo gemaakt met het motto: "oranje is het nieuwe groen". Het geeft aan andere marktspelers aan dat we producten combineren die tegelijkertijd onze bekende prestaties, het oranje van performance, en aspecten van milieuvriendelijkheid combineren, d.w.z. de groene kenmerken. "Orange is the new green!"

Gebruikte hoogwerker kopen?

Voor het actuele aanbod gebruikte hoogwerkers kunt u contact met opnemen met Kwak Hoogwerkers. U kunt uw via dit aanvraagformulier aangeven naar wat voor hoogwerker u op zoek bent. Uiteraard kunt u ook direct bellen met onze verkoopafdeling op +31(0)35 524 22 44

Bekijk gebruikte hoogwerkers Aanvraag gebruikte hoogwerker