Direct contact? Bel: +31(0)35 - 524 22 44

HomeAutohoogwerkersRUTHMANN

RUTHMANN AMPERO TBR 250 E

Download pdf
Werkhoogte: 24,50 m
GVW: 5.000 kg

State-of-the-art elektrische aandrijftechnologie van onze RUTHMANN vrachtwagenhoogwerkers

In het eerste volledig elektrische RUTHMANN vrachtwagenhoogwerker AMPERO TBR 250 E heeft RUTHMANN een uniek concept geïmplementeerd. In de AMPERO wordt slechts één batterij gebruikt voor de tractieaandrijving van de ORTEN Sprinter en tegelijkertijd voor de aandrijving van het vrachtwagenwerkplatform. Met de AMPERO rijdt en werkt u stil en emissievrij. Dieselrijverboden vormen geen probleem meer met het werkplatform voor elektrische vrachtwagens.

Dit is hoe RUTHMANN zichzelf en zijn klanten geschikt maakt voor de toekomst! Het e-truck werkplatform kan alles doen wat de beproefde RUTHMANN TBR 250 HV5 kan, maar wordt volledig elektrisch bediend. Emissievrij en geluidsarm rijden en werken op hoogte zijn geen probleem meer.

U kunt bijvoorbeeld 's morgens vroeg met uw werk beginnen of tijdens kantooruren in het stadscentrum werken zonder bewoners of voorbijgangers te storen. Zelfs werken in gesloten hallen is mogelijk zonder uitstoot.

Werkhoogte: 24,50 m
Werkgondel draagvermogen: 230 kg
Transportlengte: 7,79 m
Vloerhoogte: 22,50 m
Zwenkbereik: 450°
Doorrijhoogte: 3,10 m
Zijdelings bereik: 16,50 m (last-, zwenkhoek en uitvoering afhankelijk)
GVW: 5.000 kg
Rijbewijs: C1
Werkgondel oppervlak: 1,40 x 0,70 m
Toegestane scheefafstand: 5° (met aanpassing van het bereik)

Van het idee tot de voltooide hoogwerker voor het werken met e-vrachtwagens, het was een moeilijk traject, omdat er momenteel geen chassis met elektrische aandrijving wordt aangeboden door seriefabrikanten in deze gewichtsklasse. In perspectief zal geen van de fabrikanten van de serie directe toegang tot hun batterijen geven aan een externe opbouw. De zoektocht van RUTHMANN was daarom gericht op bedrijven die voertuigen met verbrandingsmotoren omzetten in elektrische aandrijvingen.

Na uitgebreid onderzoek en technische discussies besloot RUTHMANN een ontwikkelingspartner te kiezen.

Met de voertuig-retrofitter ORTEN Electric-Trucks heeft het bedrijf een competente partner gevonden die met zijn partner EFA-S al veel ervaring heeft met het ombouwen van Sprinter-chassis. Nadat de vrachtwagenhoogwerker volledig was gebouwd, werd het omgebouwd door het bedrijf ORTEN in Wittlich.

Als eerste fabrikant van hoogwerkers biedt RUTHMANN een uniek concept van de elektrische aandrijving: de tractiebatterij van de Sprinter wordt ook gebruikt voor de aandrijving van het werkplatform voor vrachtwagens. Er is dus maar één oplaadapparaat nodig voor de hele machine. De oplaadtijd bij een 380 V laadstation afhankelijk van de batterijgrootte van 22 KW is max. 4 uur. Zelfs conventionele 230 V-stopcontacten kunnen worden gebruikt voor het opladen, zodat de AMPERO TBR 250 E ook door de klant op het gebruikspunt kan worden opgeladen.

De batterijcapaciteit is voldoende voor een volledige werkdag, b.v. 100 km rijden in stadsverkeer plus ca. 30 werkcycli, wat overeenkomt met een continue werking van 4 uur hoogwerker gebruik (STEIGER®).

Gebruikte hoogwerker kopen?

Voor het actuele aanbod gebruikte hoogwerkers kunt u contact met opnemen met Kwak Hoogwerkers. U kunt uw via dit aanvraagformulier aangeven naar wat voor hoogwerker u op zoek bent. Uiteraard kunt u ook direct bellen met onze verkoopafdeling op +31(0)35 524 22 44

Bekijk gebruikte hoogwerkers Aanvraag gebruikte hoogwerker